Monday 4 March 2013

Reclamacions a Endesa que es tanquen soles

Estic fart de la mala atenció de la companyia Endesa a Catalunya i en especial a l'Ametlla del Vallès



A l'Agost del 2010, mentre estava de vacances, el meu veí em va telefonar per informar-me que tenia la casa plena de fum degut a una averia al subministrament elèctric. Em va recomanar que fes un cop d'ull a la meva casa. Després de diverses comprovacions que va poder fer un familiar meu, varem veure que part del sistema domòtic de la casa, així com la central d'alarma, motor piscina, etc... van resultar danyats.

Vaig obrir una reclamació a Endesa i als pocs dies la van tancar per no procedent. Després d'investigar una mica més en el que va passar, vaig tornar-la a obrir aportant més informació (nº 440628351-0000001). En realitat sembla que uns quants números més amunt del carrer on vivim, una grua que treballava en una casa en obres va tallar un tram aeri de la línia elèctrica que dona subministre al carrer. La història no acaba aquí, resulta que quan al cap d'unes hores va aparèixer el tècnic d'Endesa a reparar el tall, va connectar malament els cables empalmant línea amb neutre i això sembla que pels que tenim subministrament trifàsic provoca averies.

Doncs ara, arrel d'una altra trucada a Endesa, em diuen que la reclamació va estar tancada ja que va ser produïda per tercers i per tant jo no tinc dret a reclamar a Endesa! Però en quin país vivim? Resulta, que si algú danya la línia elèctrica en algun punt del traçat públic Endesa s'en desdenten? Disculpin, però no ho entenc. Jo tinc un contracte de subministrament amb Endesa i ells són els que m'han de donar comptes a mi. A més, potser el camioner va tallar la línia provocant el tall en en subministrament, però el qui la va empalmar malament causant les averies posteriors, va ser Endesa.

Alguna recomanació en què he de fer?

Uns quants anys més tard em trobo que he d'obrir una altra reclamació. Recentment he tingut diverses averies en electrodomèstics, motors de persiana, caldera calefacció... i un tècnic em va comentar que rebia molt baixa tensió... Normalment hauria de ser 220-230V però sembla que estic per sota de 200V en alguns casos 197-198V. Evidentment els aparells elèctrics estan dissenyats per treballar dins els límits.

Bé, doncs fa un més (Feb 2013), després d'un periple per els telèfons 800 de la companyia, vaig obrir una reclamació perquè ho comprovessin (1-948949701). Avui, al trucar per informar-me, em diuen que la reclamació va ser tancada per falta d'informació. No seria millor que em truquessin per demanar més informació? A més, poc més els puc dir jo... Crec que una reclamació o notificació d'averia per baixa tensió no deu requerir molta més informació. Avui, després de l'enrabiada corresponent he re-obert l'averia, això sí, amb un nou número (1-980399963)


Cada dia tinc mes clar que el monopoli en distribució en què vivim els abonats residencials, es tradueix en una dictadura cap al consumidor. 

3 comments:

  1. Actualització: Ja som clients de Som Energia. Bye Bye Endesa. Bye Bye Jubilacions de Politics. Bye Bye Portes giratories

    ReplyDelete
    Replies
    1. Has canviat de comercialitzadora però la distribució encara depèn de endesa distribución...

      Delete
    2. Has canviat de comercialitzadora però la distribució encara depèn de endesa distribución...

      Delete