Tuesday 15 May 2012

Fustes d'exterior i garantia

Avui vull parlar-vos d'un cas que va començar fa uns 5 anys...

Al construir-nos la casa varem decidir que al voltant de la piscina hi posaríem fusta.Després d'analitzar les diferents opcions ens varem adonar que la fusta requereix un manteniment que d'entrada no estaven disposats a assumir. Finalment varem optar per una fusta sintètica que oferia una gamma de colors que encaixava molt bé amb l'entorn que voliem.

Vaig buscar una empresa que ens pogués proporcionar aquest material. Varem optar per l'empresa Universal Trading Jewe SL de Castellgalí, una distribuïdora basada a Catalunya que importava el material des d'Holanda.  Aquesta empresa estava participada per Jéwé, el fabricant holandès d'aquest material i oferien una garantia de 10 anys!



Més endevant, aquesta empresa va canviar l'estructura accionarial i es va passar a dir MNJéwé SA i operava amb la marca MNBrico.



Per cert, sembla que és el mateix material que es va fer servir al nou terminal de l'Aeroport de Barcelona



El fet és que al cap dels anys la suposada fusta super resistent es va anar degradant segurament per algun defecte de fabricació. La degradació comença per crear una porositat i amb el temps es va debilitant fins trancar-se. Vegeu algunes fotos:

 


Durant l'any 2011 vaig estar en contacte amb MNBrico i em van oferir enviar-me tot el material, però no es volien fer càrrec del cost d'instal·lació, que com podeu imaginar era gairebé un 50% del total. Al veure que no hi hauria altres opcions, vaig decidir acceptar.

El desenllaç ha estat bastant nefast. En primer lloc, MNJéwé SA sembla que ha entrat en concurs de creditors i ja no es pot parlar amb ningú. Això ha fet que m'hagi posat en contacte amb Jéwé a Holanda. La meva sorpresa és que d'entrada diuen que no en saben res de tot això i que la garantia no l'oferien ells sinó la distribuïdora espanyola... i ara les ventes per Espanya ara les fan des de Portugal però clar, dels problemes antics no en volen saber res.

En fi... ja us he presentat el problema. Les preguntes que queden obertes són:
  • De què em serveix comprar a una empresa Europea si com a consumidor no tinc can seguretat jurídica?
  • Pot un fabricant eludir la garantia oferida per un distribuïdor i seguir comercialitzant al país a través d'una altra empresa?

 Idees de què més hi puc fer?




No comments:

Post a Comment