Wednesday 16 May 2012

Vigileu al comprar un pis reformat... a segons quí

Una experiència recent em va fer adonar de la gran diferència que suposa comprar vivenda nova o bé de segona mà reformada.



Ja fa temps que estavem buscant un apartament a la platja per disfrutar-lo en família. L'agència immobiliària Apivend de Roses tenia a la venda un apartament totalment reformat. Ens va engrescar la idea i el varem comprar a finals del 2011.
El tema és que els acabats de la cuina nova que havien fet no estaven bé i l'agència ens havia dit que ho entregaria completament acabat. A part, varem trobar algunes picades al parquet també nou.

Sembla que hi van enviar un operari a arreglar la part més gran però de la resta han dit que no en volen saber res perquè ja hi han invertit prou temps i diners en aquest pis.

La cosa no queda aquí... Quan varem començar a fer la mudança,  i al connectar el televisor, varem veure que l'antena no funcionava. Un operari ens va confirmar que el nostre cable no estava connectat a cap antena a la teulada. Això va fer que tornéssim a visitar l'agència i de nou ens van dir que ells no se'n podien fer responsables perquè no ho sabien... I clar com que ja havíem signat ara passa a ser el nostre problema.



Imagino que amb la impunitat amb la que treballen les agències es deu als mals hàbits del boom immobiliari. A me, veuen la venta, com un client amb el que no han de tenir-hi més relació, per tant no els sembla preocupar mol quedar-hi bé. De vegades les petites coses fan canviar radicalment la manera amb que un es mira una empresa.

Us deixo amb la bateria de preguntes sense resposta:

  • Realment, es pot vendre un pis sense antena de TV? 
  • Per què no hi ha garantia quan estrenes un pis reformat?
  • És normal que que els compradors hagin de comprovar si l'antena està connectada abans de signar la compra? 

No vull criminalitzar a tot el sector immobiliari però estic molt descontent del tracte rebut per part d' Apivend. Mentrestant, com sempre, em toca pagar entre 350€ i 400€ de l'antena i mirar com arreglem els desperfectes i acabats de mala qualitat.


1 comment:

  1. Le entiendo perfectamente. Son unos sinvergüenzas y unos ladrones.

    Nosotros alquilamos una casa en Roses para dos semanas con ellos, para el verano; por culpa del Covid no pudimos ir (avisaron del estado de riesgo cuando estábamos a 2 horas de Roses). Cuando los llamé me dijeron que claro, que "lo hablarían con administración y enseguida nos contactarían". Todavía estamos esperando. No sólo se quedaron con todo el dinero del alquiler, y hablo de una par de miles, sino que desde aquella llamada no nos han respondido ni a llamadas, ni a mails, ni nada, los muy ladrones. Hasta el punto de que hemos tenido que poner el asunto en manos de la Oficina del Consumidor porque, como he dicho, me colgaban el teléfono, no contestaban a los mails, y cuando los contacté por el WhatsApp de su página web, entonces sí, en menos de un minuto me habían respondido... hasta que les dije quien era y a partir de ahí, silencio absoluto.
    Menos mal que conservé todos los mails, las horas de las llamadas, etc.

    Si a alguien se le ocurre la idea de hacer algún negocio con ellos, advertidos/as están: una absoluta vergüenza y un desprestigio para la profesión, unos ladrones caraduras, con una absoluta falta de profesionalidad y cero empatía, ya que estamos, porque lo que nos hicieron, dejarnos en la calle a dos horas del apartamento, con la que estaba cayendo, no es de ser buenas personas.

    ReplyDelete