Tuesday 15 May 2012

Targeta Visa FNAC Gratuïta? mireu la lletra petita

Fa uns mesos varem decidir donar-nos d'alta al Club Fnac per gaudir dels descomptes i avantatges que ofereixen.Però això implica portar una altra targeta de fidelització a la butxaca etc...



Una opció que semblava interessant, era donar-se d'alta a la Targeta Visa Fnac així no calia presentar la tarja de fidelització. A més, les compres a altres comerços també acumulen punts.

Ens van atendre molt amablement, com sempre a la Fnac. Varem preguntar diverses vegades si aquesta tarja tenia algun cost, i ens van confirmar que era totalment gratuïta, excepte és clar, la quota del Club Fnac cada dos anys... Fnac treballa amb Finconsum (La Caixa) i el procés de donar-ho d'alta va ser molt ràpid ja que disosem de compte en aquesta entitat.



Entre altres coses ens van comentar que:

  • La tarja era totalment gratuïta - Mentida
  • La tarja es podia utilitzar en caixers de La Caixa gratuïtament - Mentida
  • Quan la rebéssim a casa ja la podríem començar a utilitzar de forma gratuïta - Mentida
Sense prestar-hi molta atenció degut a la gran confiança que l'empleat de la Fnac transmetia varem signar el contracte i al rebre-la la varem començar a utilitzar com a tarja habitual pels pagaments.

La primera sorpresa va ser quan al primer més, a part de les poques compres realitzades, hi havia un càrrec de 6€ per una Assegurança de Saldo... que mai havíem contractat. Al trucar a la Fnac, semblava que totes les facilitats rebudes per donar-nos d'alta havien desaparegut i ara havíem de parlar directament amb FinConsum. El callcenter de FinConsum ens va comunicar que això figurava al contracte que havíem signat i que per tant no era cap error. Solució, pagar i callar... bé, en van informar com donar-nos de baixa enviant un email amb DNI etc...

Al següent més, varem tornar a rebre el càrrec per assegurança de Saldo (aquesta vegada 7,29€) a més d'un import d'interessos per pagament aplaçat de 32,34€. 



Al trucar a la Fnac ens diuen que ells no tenen cap responsabilitat perquè nosaltres hem signat un contracte. I evidentment, i per evitar altres sorpreses varem decidir donar de baixa el servei amb FinConsum que es van negar a tornar-nos res.

La setmana passada vaig omplir una queixa al llibre de reclamació de la botiga. La meva sorpresa va ser veure que encara publiciten la tarja com a gratuïta. Sembla que la persona que informa, ens hauria d'haver dit que truquessim a FinConsum per donar de baixa aquests serveis que estan activats per defecte.

  • Un servei que per defecte porta serveis de pagament implícits, es pot anunciar com a gratuït?
  • Quin és el valor d'un comerç físic comparat amb una botiga online si no et pots refiar del que et diu un venedor?
  • Hi ha delicte per part seva?
Bé, el resultat per ara és que la Fnac té un client descontent i que m'ha tocat pagar de la meva butxaca el seu error.

La TV de 55'' que pensava comprar a la Fnac l'he acabat comprant a Level PC ja que no he sabut veure el valor afegit de la Fnac... i m'he estalviat un 22%.

Us seguiré informant si rebo alguna resposta del servei d'atenció al client.

==
Actualització febrer 2013
- Seguim rebent un carreg de 100€ al més com a concepte de pagament fraccionat de la targeta



No comments:

Post a Comment